Vuoden Peli 2016 -kilpailun voittajat

Vuoden Peli -kilpailuun osallistui tänä vuonna ennätysmäärä lautapelejä, lähes 60. Voittajat ja finalistit valittiin neljässä eri kategoriassa: Lastenpeleissä, Perhepeleissä, Partypeleissä ja Strategiapeleissä.

Tuomariston mukaan kisa oli tänä vuonna erityisen kovatasoinen ja tasainen, esittelemmekin kaikki kilpailuun osallistuneet pelit syksyn aikana Leluyhdistyksen nettisivuilla.

MuumipeikonKalaretki

Vuoden Lastenpeli 2016: Martinex Oy: Muumipeikon kalaretki

Lähde kalaan Muumipeikon kanssa!
Osat: 1 magneettinen Muumipeikkofiguuri, 30 kaksipuolista kiekkoa, joista 17 on magneettisia ja 13 ei –magneettisia.
Laita kaikki kiekot kuvapuoli alaspäin pöydälle. Kukin pelaaja yrittää vuorollaan saada kuvallisen kiekon kalastettua magneettisella Muumipeikkofiguurilla. Jos kiekko ei tartu Muumipeikkofiguuriin, kiekossa ei ole kalaa ja vuoro siirtyy seuraavalle pelaajalle.

Otrio

Vuoden Perhepeli 2016: Marektoy Oy Ltd: Otrio

Otrion on yksinkertaisen hauskaa. Pelaajat pelaavat renkaitaan vuorotellen laudalle pyrkimyksenään saada muodostetuksi kolmen suora. Kolmen suoran voi muodostaa kolmella eri tavalla; joko samankokoisilla renkailla, kolmella erikokoisella renkaalla kasvavassa järjestyksessä tai saamalla kaikki kolme rengasta samaan ruutuun.
Peli vaatii hahmotusta ja kevyttä strategiaa. Nokkelin pelaaja vie voiton!

Kivi

Vuoden Partypeli 2016: Martinex Oy: Kivi

Kivi on taktinen noppapeli, jossa tavoitteena on kerätä pisteitä sijoittamalla kiviä laudalle mahdollisimman pitkiin riveihin, joko pystyyn tai vaakaan. Noppien tulos määrää mihin kiven voi sijoittaa: jatkatko omaa suoraasi vai blokkaatko kanssapelaajasi aikeet? Eniten pisteitä 10 kierroksen aikana kerännyt pelaaja voittaa pelin. Kivi on peli, jonka säännöt oppii helposti, mutta joka kierroksella muuttuvat tilanteet pitävät jännityksen yllä viimeiseen heittoon saakka.
Sisältö: 1 pelilauta, 6 noppaa, 40 kiveä, 10

CastlesofMadKingLudwig

Vuoden Strategiapeli 2016: Marektoy Oy Ltd: Castles of mad King Ludwig

Kuningas vaatii sinua rakentamaan upean linnan! Castles of Mad King Ludwig on laattojenasettelupeli, jossa pelaajat rakentavat linnoja kuninkaan oikkujen mukaan. Pelaajat ovat rakennuttajia, jotka lisäävät rakentamiinsa linnoihin uusia huoneita. Pisteit. saa sen mukaan, miten linna sopii hullun kuninkaan vaatimuksiin. Eniten pisteitä kerännyt vie voiton!

Onnittelut voittajille!

Tutustu kaikkiin kilpailuun osallistuneihin peleihin:

Lastenpelit

Perhepelit