Tässä ovat Vuoden Lelu 2019 -kilpailun voittajat

Suomen Leluyhdistys ry järjesti tänä vuonna 14. kertaa Vuoden Lelu -kilpailun, jossa kasvatus- ja kaupan alan ammattilaiset arvioivat uutuusleluja. Kaupan hyllyltä löytyy nykyisin monenlaisia lelutuotteita, joten kisa tuo kaivattua apua turvallisten ja luovien lelujen valintaan.

Voittajat valittiin viidessä eri kategoriassa: Vuoden Ajoneuvolelu, Vuoden Ensilelu, Vuoden Hahmoleikkilelu, Vuoden Rakentelulelu ja Vuoden Innovaatiolelu. Tänä vuonna leluja oli mukana yhteensä 37 kappaletta.

Kasvattajien lisäksi leluja testasivat eri ikäiset lapset. Kisaan osallistuvilla leluilla leikittiin eri päiväkodeissa ja iltapäiväkerhoissa. Kasvattajat kiinnittävät huomiota lelujen innovatiivisuuteen, turvallisuuteen ja kehittävyyteen, lapset taas mm. lelujen innostavuuteen.

Vuoden Lelu -kilpailun voitto auttaa erottumaan ja luomaan tunnettuutta lelumarkkinoilla. Kuluttajille kisa taas antaa luotettavaa tietoa hyviksi koetuista lelu-uutuuksista.

– Kaikki Vuoden Lelu 2019 -kilpailun voittajat saivat omassa sarjassaan parhaat arviot. Suomen Leluyhdistys on turvallisen ja luovan leikin asiantuntija, joten valitsemalla Vuoden Lelun lapsi saa varmasti lelun, josta riittää iloa pitkään, sanoo Suomen Leluyhdistyksen puheenjohtaja Riia Sandström.

Lelut valittiin eri-ikäisille testiryhmille lelujen suositusten mukaisesti.

Vuoden Lelut 2019:

Vuoden Ajoneuvolelu 2019: TerraSect RC (Markkinointi Suomela Oy)

Herätti mielenkiinnon lapsissa.” ”Sykkyrälle menevä rakenne on hauskaa ja erikoista.”

Vuoden Ensilelu 2019: Taikapiano Baby Einstein (Tevella Oy)

Todella tykätty lelu.” ”Laadukas, kestävä ja kehittävä.”

Vuoden Hahmoleikkilelu 2019: Spirit Deluxe Walking Spirit w/Lucky (Maki A/S)

Kivan kokoinen lelu! Harjaa ja häntää kiva harjata!”

Vuoden Innovaatiolelu 2019: Opettavainen musiikkitoukka (BRIO Toy Oy)

Laadukas ja kestävä.” ”Keksimisen riemua ja oivaltamisen iloa.!

Vuoden Rakentelulelu 2019: LEGO City 60215 Paloasema (Suomen LEGO Oy Ab)

Kun paloasema saatiin rakennettua, lasten mielikuvitus pääsi lentoon. Monia jännittäviä ”tulipaloleikkejä” keksittiin.”

Kaikki Vuoden Lelu 2019 -kilpailuun osallistuneet lelut löydät täältä.