Vuoden Pelit 2017 valittu

Vuoden Peli -kilpailuun osallistui tänäkin vuonna suuri määrä lautapelejä, 51 kpl. Voittajat ja finalistit valittiin neljässä eri kategoriassa: Lastenpeleissä, Perhepeleissä, Partypeleissä ja Strategiapeleissä.

Tuomariston mukaan kisaan osallistui tänä vuonna erittäin hauskoja ja hyviä pelejä ja voittajien löytäminen oli haastavaa. Vuoden Peli -kilpailun järjestää Suomen Leluyhdistys ry.

Voittaja Vuoden Lastenpeli 2017: Dr. Eureka / Amo Oy

Tuomariston kommentteja: ”Peli, johon on helppo tarttua.” ”Kiva peli.” ”Sopivan haastava monen ikäiselle.”

Finalistit: Hertan kaupunki / Amo Oy, Junior Party Alias / Tactic Games Oy, Rhino Hero / Tevella Oy

Voittaja Vuoden Perhepeli 2017: Agricola Family / Enigma Distribution Oy Finland

Tuomariston kommentteja: ”Mukaansatempaava peli.” ”Hauska, viihdyttävä, kiva, monipuolinen ja herätti pelihimon.” ”Löytö!”

Finalistit: Bananagrams / Martinex Oy, BONK / Marektoy Oy Ltd

Voittaja Vuoden Partypeli 2017: Who’s the dude / Maki A/S

Tuomariston kommentteja: ”Tämän pelin parissa nauru raikaa!” ”Riemastuttavan erilainen.” ”Täysin kreisi seurapeli!”

Finalistit: Haaste 2 / Tactic Games Oy, Sinä olet… Alias / Tactic Games Oy

Voittaja Vuoden Strategiapeli 2017: Jorvik / Lautapelit.fi

Tuomariston kommentteja: ”Tasapainoinen peli, jossa kaikki osa-alueet toimivat.” ”Kirvoittaa aivonystyrät aktivoitumaan.” ”Mukaansatempaava resurssienhallintapeli.”

Finalistit: Honshu / Lautapelit.fi, Tokaido / Enigma Distribution Oy Finland