Vuoden Peli 2022 – Partypelit

Vuoden Peli 2022 VOITTAJA
Bezzerwizzer – Enigma Distribution Finland Oy / Asmodee Nordics
Kuka on suurin kaikkitietäjä tai Bezzerwizzer? Tässä tietokilpailupelissä voit ansaita pisteitä vastaamalla oikein omiin kysymyksiisi – ja vastaamalla myös vastustajiesi kysymyksiin. Laajassa valikoimassa on 2400 kysymystä 20 kategoriasta, ja voit Bezzerwizzerata kysymykset, joihin vastustajasi ei osaa vastata.Voit myös vaihtaa pois ne kategoriat, joita et hallitse.

Fake Artist – Lautapelit.fi
New Yorkiin on saapunut huijari rahan ja maineen perässä! Hän päättää tekeytyä taiteilijaksi! Tärkeintä ei ole taiteellinen lahjakkuus, vaan taito olla jäämättä kiinni!
Fake Artist on peli, jossa kaikki piirtävät yhteistä kuvaa… mutta yksi pelaajista ei tiedä, mitä piirretään.
Oikeiden taiteilijoiden joukossa on huijari – löydättekö hänet? Huijari yrittää pysytellä tuntemattomana ja oikeat taiteilijat yrittävät olla tekemättä piirrosta liian helpoksi huijarille.

iKNOW 2.0 – Tactic Games Oy
Menestynyt tietopeliklassikko – nyt uudelle sukupolvelle! Tämä on tietopeli, jossa jokaisella on mahdollisuus menestyä. Jokainen kysymys sisältää kolme vihjettä, jotka vievät pelaajat lähemmäs ja lähemmäs oikeaa vastausta. Valitset itse, milloin haluat vastata, mutta mitä enemmän vihjeitä haluat kuulla, sitä vähemmän pisteitä voit voittaa. Pelissä on myös kattava valikoima kuvakortteja muotoilun maailmasta! Katso kuvaa, ja päätä montako vihjeitä haluat!

Mikä Sotku?! – Martinex Oy
Tavarat, tai ainakin lähes 400 kuvaa niistä, ovat sotkussa pöydällä. Kullekin pelaajalle osoitetaan salainen
olinpaikka ja aikaa on 30 sekuntia: etsi olinpaikkaasi kuvaavia tavaroita, jotta muut arvaavat missä olet.
Kaappaa kamasi nopeasti, sillä kaikki rohmuavat roinansa samanaikaisesti. Ajan loputtua kerätyt kuvat
laitetaan kiertoon ja naapurin on pääteltävä olinpaikkasi. Oikeasta vastauksesta palkitaan molemmat!
Mutta missä onkaan naapurisi, jos hänellä on jakoavain, viherkasvi ja tyyny…?

Doodle Dash – Enigma Distribution Finland Oy / Asmodee Nordics
Piirustuspeli, jossa kaikki piirtävät samaan aikaan ja jokainen voi voittaa! Voitat, jos olet nopein piirtäjä –
ellet ole liian innokas ja siilisi näyttää kaktukselta.Doodle Dash -pelissä huolimattomakin piirros voi olla voittaja. Jaa hulvattomia hetkiä ystäviesi kanssa!

Family Inc – Lautapelit.fi
Kerran vuodessa kokoontuu pahamaineinen Azzarron perhe Tutti-Frutti- kalaravintolansa takahuoneeseen jakamaan kepulikonstein hankkimansa saaliin perheen perinteiden mukaisesti. Kaikki saavat kokeilla onneaaan, mutta vain yksi pääsee poistumaan paikalta saalis mukanaan. Kuka onkaan taitavin tässä kylmiä hermoja ja riskinottokykyä vaativassa onnenpelissä?

Impro Hullunhauska Seurapeli – ImproGames Oy
Impro Hullunhauskassa seurapelissä yhdistyy terapiamaailman musta huumori ja oivalluksia herättävät kysymykset. Tässä lautapelissä pelaajat pääsevät testaamaan itseään usealla eri aihealueella: tunne-, luovuus-, mielenterveys-arvio-, itsetuntemus- ja tehtäväosiot.

Insider – Lautapelit.fi
Teitä ohjaillaan.
Vaikuttavatko kaikki kuulemamme ja näkemämme meihin, vaikka luulemmekin päättävämme itse? Insider perustuu juuri näihin olennaisiin kysymyksiin.
Yrittäkää etsiä vastaus yhdessä keskustelemalla ja samalla paljastaa, kuka on keskusteluanne ohjaileva sisäpiiriläinen. Hän puolestaan yrittää pysytellä tunnistamattomana ja johtaa muita harhaan.

Pickles to Penguins -Pikkukurkusta Pingviiniin – Amo Oy
Nopeatahtinen partypeli, jossa yhdistät sanallisesti korttien kuvia, jotta voitat. Pääset ensimmäisenä eroon korteista kun selität mitä omilla korteilla ja pöydällä olevilla korteilla on yhteistä. Ovatko ne saman värisiä? Ovatko molemmat asioita, joita löydät salaatista tai otat mukaan juhliin? Testaa aivonystyröitä, mutta älä kiirehdi liikaa ettet joudu nostamaan rangaistuskortteja, jos yhteys ei olekaan oikea muiden mielestä.
Keskity ja anna kaaoksen alkaa! Satoja kuvia, mutta kuinka monta onnistut yhdistämään? Voitat kun pääset ensimmäisenä eroon korteista.