Vuoden Peli 2021 -kilpailuun ilmoittautuneet strategiapelit

CRIME SCENE BROOKLYN / TACTIC GAMES OY

Puhelin soi – taas uusi murha Brooklynissa, New Yorkissa. Astu kokeneen etsivän kenkiin ja tutki rikosta askel askeleelta. Pulmat eivät ehkä aukea ensikatsomalta, mutta vastaukset ovat aivan nenäsi edessä.

NOVA LUNA / LAUTAPELIT.FI OY

Nova Luna mielenkiintoinen abstrakti strategiapeli jossa pelaajat pyrkivät asettamaan valitsemansa laatat mahdollisimman paljon pisteitä tuottavalla tavalla ja keräämään tarvitsemansa pisteet muita pelaajia nopeammin. Nova Lunassa pelaajat valitsevat vuorollaan kehältä laatan kolmesta seuraavasta vaihtoehdosta ja asettavat sen pelaamiensa laattojen viereen yrittäen toteuttaa laatoissa näkyviä tehtäviä saadakseen pisteitä. Samalla pelaajat liikkuvat kehällä laatan määräämien askelten mukaisesti ja seuraavan vuoron saa aina kehällä viimeisenä oleva pelaaja. Pelissä riittääkin pohdittavaa sillä sopivien laattojen valitsemisen lisäksi huomioon on otettava kehällä liikkuminen ja miten laatat on järkevintä peliinsä asettaa.

QUEST FOR EL DORADO / LAUTAPELIT.FI OY

Quest for El Dorado on kevyt strategiapeli, jossa pelaajat ottavat roolin tutkimusryhmiensä johtajina, taivoitteenaan raivata ensimmäisenä tie tarunhohtoisen El Doradon aarteen luo. Pelaajat varustavat ryhmänsä ja lähtevät matkaan läpi Etelä-Amerikan tiheän viidakon. Matkan varrella voi saada apua alkuasukkailta, oppailta ja tutkijoilta. Parhaiten joukkoaan johdattava palkitaan suurella aarteella…

SEAS OF FORTUNE, HANSA / TACTIC GAMES OY

Astu Hansaliiton kauppiaan saappaisiin ja purjehdi Itä- ja Pohjanmerellä satamasta satamaan! Kilpaile muiden pelaajien kanssa parhaista miehistöistä, lastaa laivasi täyteen tavaraa ja yritä kuljettaa ne määränpäähäsi ennen muita. Valitse lastisi ja miehistösi viisaasti, sillä ne vaikuttavat purjehdusnopeuteesi ja ansaitsemiesi rahojen määrään! Eniten pisteitä kerännyt pelaaja voittaa!

SLINGSHOT TO MARS / TACTIC GAMES OY

TAPPAJAHAI / BRIO TOY OY / BRIO AB

Koe JAWS-kauhut pelottavassa strategiapelissä. Yksi pelaajista uhkaa Amity-saaren rauhaa kolmetonnisena valkohaina ja toiset pelaajat – Brody, Hooper ja Quint – yrittävät pyydystää pedon. Kaksi hermoja raastavaa peliä pitää jännitystä yllä klassikkoelokuvan hengessä. Peli 1: Amity-saari. Hai vaanii saaren rannikolla hyökäten uimareiden kimppuun ja vältellen kiinnijäämistä. Samanaikaisesti toiset pelaajat yrittävät selvittää hain sijainnin ja pelastaa turistit hyökkäyksiltä. Peli 2: Orca. Taistelun loppukohtaus tapahtuu hitaasti uppoavan Orca-veneen kyydissä. Brody, Hooper ja Quint ovat hyvin aseistautuneita… mutta he eivät tiedä, missä jättimäinen peto hyökkää seuraavaksi.

UNLOCK! / ENIGMA DISTRIBUTION FINLAND OY / ASMODEE NORDICS

Unlock! on pakohuoneiden innoittama yhteistyöhön perustuva korttipeli, jossa käytetään yksinkertaista järjestelmää, jonka avulla voit etsiä kohtauksia, yhdistellä esineitä, ja ratkaista arvoituksia. Pelaa Unlock! -peliä lähteäksesi suuriin seikkailuihin, samalla kun istutte
pöydän ääressä käyttäen vain kortteja ja ilmainen ladattava pelisovellus älypuhelimessa, joka voi antaa vihjeitä, tarkistaa koodit, seurata jäljellä olevaa aikaa jne.

ZEN GARDEN / LAUTAPELIT.FI OY

Zen Garden on helposti opittava noin puolessa tunnissa pelattava puutarhanrakentelupeli 2–4 pelaajalle. Pelaajat asettuvat keisarin puutarhureiksi ja pyrkivät loihtimaan hänelle täydellisen puutarhan. Zen Gardenissa riittää variaatiota sillä keisarin mieltymykset vaihtelevat pelistä toiseen minkä lisäksi pelin vaativuutta voi säätää valitsemalla kuinka monta erilaista mieltymystä haluaa pisteyttää.