Vuoden Peli 2021 -kilpailuun ilmoittautuneet partypelit

DANCE, DANCE, DANCE / MARTINEX OY

Cash Around, Cha-cha, The Chiken Neck! Laittakaa musiikki soimaan ja selvittäkää, kenellä on parhaiten muuvit hallussa. Yhdistele jaloille, käsille ja päälle määrätyt liikkeet sekä mielellään myös omat parhaat tanssiliikkeesi häikäiseväksi kokonaisuudeksi muiden valitseman musiikin tahtiin. Mukana myös villejä kortteja, joiden liikkeisiin saatetaan tarvita koko kehoa. Tuomaristolta eniten pisteitä kerännyt tanssija lunastaa Ultimate Dance Master -tittelin. Muistathan, että kaikki osaavat tanssia, myös sinä!

HAASTE CHALLENGE / TACTIC GAMES OY

Suositun Haaste-pelisarjan tuorein jäsen tuo peli-iltaanne aivan uudenlaista puhtia! Haaste Challenge tarjoaa pelaajille tilaisuuden näyttää taitonsa kaksintaisteluissa, ja muut pelaajat taas saavat veikata, kumpi osapuoli selviytyy voittajaksi. Peli on tuttuun tapaan täynnä kaikenlaisia haasteita merimiespainista peukalopainiin ja erilaisiin aivopähkinöihin!

HOW DO YOU DOODLE? -MITEN PIIRUSTAT? / AMO OY

Hauska party-peli, jossa kaikki piirtävät samanaikaisesti. Peliä pelataan 9 kierrosta. Jokaisella kierroksella jokainen pelaaja saa salaisen numeron, joka kertoo, mitä hänen pitää piirtää kaikille pelaajille näkyvästä
aihekortista. Osaatko piirtää housut? Tottakai osaat. Mutta entä jos toinen pelaaja piirtää farkkuja, ja joku toinen taas collegehousuja. Pystytkö piirtämään niin, että eron huomaa? Joten kysyn uudelleen… Osaatko piirtää housut?

MICROMACRO RIKOSPAIKALLA / LAUTAPELIT.FI OY

MicroMacro Rikospaikalla vie pelaajat selvittämään rikoksia joita on juuri tapahtunut. Suuressa kaupunkikartassa on piilotettua informaatiota, joita pelaajien on selvitettävä ja ratkaistava yhdessä. Rikostapaukset vaativat tiivistä yhteistyötä ja kaikkien hoksottimia tarvitaan.

MIDDLEMAN / TACTIC GAMES OY

Kenen mielestä keskinkertaisuus on pahasta? Tässä pelissä voittajaksi nousee se, joka pysyy lähimpänä keskiviivaa. Middlemanin tehtävissä pelaajat saavat kilpailla siitä, kuka ryhmässä osuu lähimmäs keskiarvoa. Pelissä on pyyhittävät peliosat ja 200 tehtävää, jotka tarjoavat luotettavaa hupia koko porukalle.

NOISE POLLUTION / TOYROCK OY

Aikuisten seurapeli, jossa hullut äänet kohtaavat vielä hullummat kuvaukset! Pelaajat kuuntelevat erikoista kohinaa ja valitsevat sitten äänelle sopivan Kuvauskortin. Paras kortti voittaa kierroksen.

PICTURES / LAUTAPELIT.FI OY

Pictures on helposti opittava ja nopea perhepeli, jossa jokaisella pelaajalla on salainen valokuva, jonka he yrittävät esittää muille pelaajille erilaisten materiaalisettien avulla. Pelaajilla onkin käytössään värillisiä kuutioita, rakennuspalikoita, kiviä ja tikkuja, symbolikortteja sekä kengännauhoja!

POSE OFF / AMO OY

Pose Off pelin opit nopeasti ja sitä on riemastuttava pelata – pelissä tehdään jooga-asentoja ja annetaan samalla vastauksia kysymyksiin! Pidä jooga-asento värikkäällä matollasi ja anna samalla vuorollasi vastauksesi haasteen kysymykseen. Mutta varo, jos toistat jo annetun vastauksen, et pysty pitämään asentoasi tai poistut matolta – olet hävinnyt tämän kierroksen! Pystytkö pitämään hermosi ja asentosi?

SURVIVORS OF HELLAPAGOS / LAUTAPELIT.FI OY

Survivors of Hellapagos pelissä yritetään selvitä hengissä autiolta saarelta. Peli on yhteistyöpeli, jossa tarvitaan loistavia neuvottelutaitoja, sillä kaikki eivät selviydy saarelta hengissä. Kaikkea on liian vähän ruokaa, juomaa ja tarvikkeita, saatko sinä itsesi keploteltua hengissä pelin loppuun. Se jää nähtäväksi!

TOLLOT MERELLÄ / TOYROCK OY

Tollot Merellä on hauska kokoperheen korttipeli, jossa pärjää parhaiten ongelman ratkojat, joilla suu käy ja yhteistyö toimii.

WAVELENGHT / ENIGMA DISTRIBUTION FINLAND OY / ASMODEE NORDICS

Kaksi joukkuetta kilpailee arvaamaan toistensa ajatukset! Joukkueet kääntävät vuorotellen valitsinta sen mukaan, missä heidän mielestään piilotettu napakymppi on asteikolla. Yksi tietää tarkalleen, missä napakymppi on, ja vetää kortin, jossa on pari kaksinumeroista (esim. karkea – sileä, surullinen – onnellinen jne.). Tämö pelaajan on sitten annettava vihjeitä, jotka ovat käsitteellisiä, missä napakymppi sijaitsee kahden pisteen välissä. Lähimpänä napakymppiä olevat arvaukset saavat eniten pisteitä!