Vuoden Lelu 2024 – Rakentelulelut

Vuoden Rakentelulelu 2024 voittaja:
Paloasema ja paloauto

Oy Suomen LEGO Ab

LEGO® Cityn upein paloasema tarvitsee lisää vahvistusta tiimiinsä. Lähde joukon jatkoksi suunnittelemaan
pelastustehtäviä huippumodernin komentokeskuksen yläkertaan. Laita pylväs valmiuteen varustehuoneeseen ja tarkista, että kaikki on kunnossa autohalleissa 1 ja 2. Kiinnitä tikapuut tai 360 astetta kääntyvä sammutin paikoilleen paloauton takaosaan. Lähetä sitten RC-drone matkaan helikopterin laskeutumispaikalta, ota luotettava pelastuskoira mukaan ja suuntaa uuteen palokuntaseikkailuun!

Vuoden Rakentelulelu 2024 finalisti:
SIMBRIX MAKER STUDIO 4000 palaa

Proxy AS

Uusi, mahtava Simbrix on ainutlaatuinen rakennusjärjestelmä, jonka avulla voit yhdistää ja luoda pala kerrallaan! Simbrixit ovat täysin sotkuttomia, ne eivät vaadi silitystä, liimausta tai vettä. Simbrixit yksinkertaisesti liitetään toisiinsa ja rakennetaan hämmästyttäviä 2D- ja 3D-malleja. Simbrixit ovat uudelleenkäytettäviä – rakenna ne uudelleen kerta toisensa jälkeen. Simbrixit on suunniteltu kaikenikäisille lapsille, jotka rakastavat askartelua, vain mielikuvitus on rajana. Simbrixissä yhdistyvät myös STEAM-oppimisen elementit, jotka tarjoavat opetuksellista hyötyä leikkiessä.
Luo ainutlaatuisia värikkäitä teoksia Simbrix Maker Studiolla. Maker Studiossa on lajittelulokerot 4000 Simbrix-palalle. Sisältää 16 Simbrix-väriä ja 30 Simstixiä. Helposti irrotettava kansi toimii myös rakennusalustana. Seuraa ohjekirjassa olevia malleja tai käy Simbrixin verkkosivulla lataamassa täysimittaiset mallit. Tai keksi ihan omat luomuksesi! Simbrix Studion mahdollisuudet ovat rajattomat!

Vuoden Rakentelulelu 2024 finalisti:
MEGA™ Pokémon™ Forest Pokémon Center

Toyrock Oy

Rakenna autenttinen Pokémon-keskus! Pyöritä kampea ja katso, kuinka pyöröovi pyörii ja Pikachu ja Eevee leikkivät. Avattavassa keskuksessa on useita leikkialueita, kuten keittiö, aula ja vastaanotto, neljä Pokémonia ja kolme Poké-palloa. Sisältää yhteensä 648 osaa. Ikäsuositus yli 8-vuotiaille.

Picasso Tiles magneettinen autorata 50-osainen
Tactic Games Oy

Yhteensä 50 osaa sisältävä laadukkaista magneettilaatoista koottava autoratasetti! Leikin aluksi pääset ensin itse rakentamaan juuri oman näköisesi autoradan Picasso Tiles -magneettilaatoista useampaan tasoon vauhdikkaita kurveja unohtamatta. Kun autorata on rakennettu, pääset asettamaan pakkauksessa mukana tulevat, LED ajovaloilla varustetut pikkuautot (2kpl) kisaamaan keskenään radalle ja katsomaan kumpi pysyy paremmin radalla ja on kisassa nopeampi! Kumpikin auto tarvitsee toimiakseen 1xAA paristot, jotka eivät sisälly pakkaukseen. Ikäsuositus 3+.

Plus-Plus Puzzle By Number Puppy
Plus-Plus A/S

Plus-Plus Puzzle by Numbers yhdistää hauskasti leikin ja oppimisen. Yhdistä värit ja numerot ja rakenna mosaiikkiluomuksesi. Puppy koiranpentusetin mukana tulee 500 palaa, joista voit luoda söpön 2D koiran ohjeen mukaan. Ohjekartta on yksi yhteen kokoinen palikoiden kanssa, joten voit löytää värien ja palikoiden paikat helposti. Opi samalla värejä, numeroita ja yhdistämistaitoja. Voit laittaa valmiin taideteoksen roikkumaan tai rakentaa palikoista seuraavaksi jotain aivan muuta, vain mielikuvitus on rajanasi! Plus-Plus on luova rakennuslelu, josta riittää leikkiä tuntikausiksi. Lapset ja heidän vanhempansa saavat iloa käyttämällä mielikuvitustaan luodessaan värikkäitä 2D palapelejä ja mosaiikkeja tai rakentamalla 3D luomuksia yhdessä. Täydellinen opetuksellinen STEM lelu, joka stimuloi hienomotorisia taitoja, luovuutta, keskittymistä ja kärsivällisyyttä! Plus-Plus Set Play Free.