Tutustu Vuoden Lelu -kilpailun ajoneuvoleluihin!

Vuoden Lelu -kilpailun ajoneuvolelujen sarjaan osallistuneet lelut esittelemme alla:

BIG Marbledrome kuularata /Importante Oy

Neppaa kuulat matkaan ja pelaa aikaa tai ystäviäsi vastaan! Sisätiloihin sopiva kuularata, jossa kilparadan pituus on noin 3 metriä. Pakkauksessa 60 osaa; mm. muovikuulat, kurveja, suoria rataosia, suojakaiteita, siltoja, liikennemerkkejä, ramppeja ja liitoskappaleita sekä kokoamisohjeet. Ikäsuositus 4+. Rata on helppo ja nopea koota ja purkaa. Radan aaltopahvimainen pinta hidastaa kuulien kulkua ja saa ne pysähtymään yllättäviin paikkoihin. Radalle voi myös pystyttää esteitä tai hidasteita. BiG Marbeldrome kuularata ei ole vain hauska, toiminnallinen lelu, vaan leikin avulla se raottaa myös fysiikan perusperiaatteiden kiehtovaa maailmaa.

Clementoni puhuva formula-auto / Toyrock Oy

Vauhdikas infrapunaohjattava formula-auto opettaa lapselle ensimmäiset numerot ja hauskoja sanoja. Helppokäyttöisessä autossa on vauhdikkaita auton ääniä ja se osaa myös laulaa. Autolla voi leikkiä sellaisenaan tai sitä voi ohjata kaukosäätimellä. Kaksikielinen: suomi ja ruotsi. Auto toimii 4 x AA-paristolla (sisältyvät pakkaukseen) ja kauko-ohjain toimii 2 x AAA-paristolla (eivät sisälly pakkaukseen). Ikäsuositus yli 2-vuotiaille.

GeoSmart Mars Explorer / Leikkien Group Oy

Rakenna oma kauko-ohjattava Mars-tutkimusaluksesi ja menoksi! Pakkauksen mukana saat ohjeet neljään erilaiseen kauko-ohjattavaan Mars-mönkijään, mutta voit yhdistellä magneettisia osia myös luovasti omia kulkuneuvoja luoden! Pakkaus sisältää 51 osaa mm. useita erimallisia ja -värisiä magneettipaneeleita, ledvalon, telaketjupyörät, kauko-ohjaimen jne. GeoSmart-rakennussarjan osissa on ainutlaatuinen, turvallinen ja kestävä tuplavarmenne. Osat ovat pitkäikäiset ja helpot puhdistaa. Tulevaisuuden magneettinen rakennussarja GeoSmart nyt uutena Suomessa.

Happy Scania Car Transporter -autonkuljetusrekka / Simba Dickie Finland Oy

Scania-autonkuljetusrekka on 42 cm pitkä ja sen kyydissä tulee kaksi autoa. Rekan rampit saa laskettua, ja autot voi ajaa kyytiin. Katolla on kantokahva, jolloin liikuttelu on helppoa. Rekkaan saa sytytettyä vilkkuvalot ja nappia painamalla kuuluu erilaisia ääniä.

Vuoden Ajoneuvolelu 2017: Nikko Velocitrax radio-ohjattava auto / Amo Oy

Eteen, taakse ja sivuille kääntyvä futuristisesti muotoiltu Nikko VelociTrax radio-ohjattava kulkee vaikeassakin maastossa ja ylittää esteet vaivatta. Kääntyy 360 astetta ja spinnaa. Auton huippunopeus 14km/h. Lähettimen kantosäde 40m. Uusi 2,4GHz taajuus mahdollistaa jopa kymmenen auton samanaikaisen kisan! Sisältää 7,2V ajoakun ja pikalaturin sekä ohjaimen paristot.
Ennen käyttöä, pura Velocitrax pakkauksesta. Aseta paristot ohjaimeen. Lataa ajoakku mukana tulevalla laturilla. Seuraa mukana tulevan käyttöohjeen ohjeita. Laturissa oleva valo palaa punaisena, kun akku lataa ja alkaa vilkkua punaisena, kun akku on täynnä. Tyhjän akun lataus kestää noin 1 tunnin. Laturi sijaitsee pakkauksessa auton alla olevan pahvitelineen sisällä.

Paw Patrol Terrain Vehicle / Maki A/S

Ryhmä Hau pelastusajoneuvo. Pakkauksessa tulee mukana ajoneuvo, Riku ja kaksi eläintä. Ajoneuvon pelastushäkillä saa pelastettua viidakon eläimet pinteestä. Pelastushäkki toimii vinssillä. Ajoneuvossa on valo- ja äänitoiminnot.

Revell Junior Cars 3 Lightning McQueen / Toyrock Oy

Revellin Junior Kit -leluissa yhdistyy rakentaminen ja autoleikki. Autot 3 -elokuvan sankarissa Salama McQueenissa on ääni- ja valotehosteita ja sen mittasuhde on 1:20. Tuote toimii 1 x LR44-paristolla, sisältyy pakkaukseen. Pakkaus sisältää auton osat, työkalun ja ohjeet. Ikäsuositus yli 4-vuotiaille.