Suomen Leluyhdistys suosittelee: Näissä kesätapahtumissa saa leikkiä

Lomamatkalle voi lähteä myös Suomen rajojen sisäpuolelle, koska tekemistä löytyy moneen makuun. Keräsimme Suomen kesätapahtumien joukosta perheille sopivat tärpit.

Ti-ti Nalle täyttää tänä vuonna pyöreät 30 vuotta. Sen kunniaksi juhlakonsertti kiertää kesällä ympäri Suomea – Ti-ti Nalle ja Riitta pyörähtävät muun muassa Ylivieskassa, Porissa ja Uudessakaupungissa. Veden äärellä viihtyville faneille on luvassa risteilykin 9.–10.9. Tallink Silja Europalla. Tässä musiikkiteatteriesityksessä tuskin tarvitsee säästellä lanneliikkeitä! Kiertueaikataulun saat täältä.

Muumien ystävät voivat suunnata kesäkuun alusta alkaen tietysti Muumimaailmaan Naantaliin, jossa pääsee leikin pyörteisiin päivittäin! Joka päivä kello 10.30 starttaa Pikku Myyn lauluretki. Aarteenmetsästäjille Pikku Myy järjestää vuorovaikutteisen esityksen kello 11.30, jossa voi niin ikään laulaa, leikkiä ja seikkailla turvallisesti. Salapoliisit Haisuli vie kello 12.30 selvittämään mysteeriä yhdessä poliisien kanssa. Kaikki Muumimaailman menovinkit ovat täällä.

Tuusulanväylää ajelevien, tai miksei muidenkin, kannattaa pysähtyä Koiramäen pajutallilla Tuusulassa, joka on avoinna tiistaista sunnuntaihin. Hehtaarin kokoisessa pihapiirissä voi leikkiä kahvilaa lastenaitassa tai seikkailla pajupeikkojen kanssa Peikkometsässä. Pajutallilla leikkikavereita odottavat myös minipossut Arvi ja Otto sekä kolme kania. Nälän yllättäessä voi suunnata alueella olevaan kahvilaan ja shoppailukärpäsen purressa sisustusmyymälään. Koiramäen Pajutalliin pääset tutustumaan täällä.

Heinä-elokuussa Herra Hakkarainen johdattaa unimaailmaan Pyynikin kesäteatterissa, Tampereella. Katsojat pääsevät pyörivän katsomon ansiosta myös osallistumaan Herra Hakkaraisen ja hänen ystävänsä Masa Marsun vauhdikkaisiin seikkailuihin. Esitys sopii kaikille yli 3-vuotiaille. Kesäistä leikkiä ja kulttuuria parhaimmillaan! Esitysaikataulun löydät täältä.