Play for Change kannustaa lelualan yrityksiä vastuullisuuteen

Toy Industries of Europe (TIE) lanseerasi uuden Play for Change Awards –kilpailun tammikuun lopussa. Palkinnolla halutaan antaa tunnustusta lelujen valmistajille, joilla on positiivinen vaikutus niin lapsiin kuin maapalloon. Kilpailun voittajat julkistetaan syyskuussa.

Ehdokkaiksi voivat ilmoittautua kaikki eurooppalaiset yritykset, jotka vaikuttavat positiivisesti maailmaan. Ilmoittautuminen avautuu 23.maaliskuuta osoitteessa https://playforchangeawards.eu/.

Palkinto jaetaan kolmessa kategoriassa:

1. Kestävyys
  2. Voimaannuttaminen
  3. Tulevaisuuden taidot

Voittajien valinnassa painottuu yrityksen kyky vastata haasteisiin, joita kohtaamme ympäristöllisissä, yhteiskunnallisissa ja opetuksellisissa asioissa.

– Kilpailu juhlistaa edistyksellisten valmistajien tuotteita ja hankkeita Euroopassa. Sillä halutaan korostaa sitä, kuinka koostaan riippumatta lelualan yritykset näyttävät toiminnallaan esimerkkiä. Ne suuntaavat katseensa planeetan ja lasten tulevaisuuden suuntaan, TIE:n hallituksen puheenjohtaja Sanjay Luthra kertoo.

Luthra toimii myös Mattelin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan -osastojen johtajana.

Tuomaristo koostuu asiantuntijoista, joiden erityisosaaminen liittyy kilpailun kategorioihin. Tuomariston puheenjohtajana toimii Toy World Magazine -julkaisun kustantaja John Baulch. Hänen mukaansa uusi kilpailu tulee toimimaan kannustajana alan innovaatioille.

– Se, että palkitsemme yrityksiä ponnisteluista, joita ne tekevät auttaakseen lapsia ja parantaakseen yhteiskuntaa, auttaa nostamaan riman vielä korkeammalle koko lelualalla.

Toy Industries of Europe (TIE) on voittoa tavoittelematon järjestö, joka perustettiin vuonna 1991 ajamaan jäsentensä etuja EU:n päätöksenteossa. Sen tavoitteena on varmistaa lelujen turvallisuus, mutta se myös työskentelee erilaisten vastuullisuuteen liittyvien asioiden parissa, kuten kestävän kehityksen, vastuullisen viestinnän ja eettisen valmistuksen. Järjestön jäseniä ovat yritykset ja kansalliset lelualan yhdistykset.