Milloin leikit viimeksi, Sara Parikka?

Sara Parikka on Salatuista Elämistä tunnettu näyttelijätär ja seurattu mediapersoona. Sara kirjoittaa suosittua blogiaan Anna.fi:ssä, jossa hän kertoo aidosti ja elämänmakuisesti lapsiperheen arjesta, sisustuksesta, muodista, ruuasta ja kaikesta siltä väliltä. Saralla ja hänen näyttelijämiehellään Mikolla on kaksi tytärtä: Matilda ja Mimosa. Saran ja hänen perheensä arkeen pääsee kurkistamaan myös Saran Instagram-tililtä, jolla on jo yli 175 000 seuraajaa.

Ennen joulua Sara julkaisi myös esikoiskirjansa ”365 – ilon ja inspiraation vuosi”, joka tarjoilee ajatuksia ja hyvinvoinnin tekoja jokaiselle päivälle. Lisäksi Saraa voi kuulla Papupata-nimisessä podcastissa näyttelijäkollega Johanna Puhakan kanssa.

Nyt Sara on aloittanut yhteistyön myös Suomen Leluyhdistyksen kanssa, ja saimmekin tilaisuuden kysyä tältä moniosaajalta muutaman kysymyksen.

Olet suosittu näyttelijä, vaikuttaja, kirjailija, äiti ja vaikka mitä. Miten pidät työt ja vapaa-ajan tasapainossa?

Tasapaino on minulle kaiken A ja O. Siitä kaikki lähtee. En pystyisi tekemään näitä kaikki asioita, jos en saisi olla perheen kanssa tarpeeksi. Minulle on tärkeää pitää meikittömiä päiviä, käydä lasten kanssa uimassa ja ulkoilla paljon. Tykkään myös kokata ruokaa, ja parasta on kun koko perhe syö yhdessä!

Miksi lähdit yhteistyöhön Leluyhdistyksen kanssa?

Tykkään tehdä perheeseen liittyvää sisältöä. Puhun aina yhteisen ajan merkityksestä ja siitä, että arjessa muistettaisiin myös pysähtyä ja leikkiä.

Miksi leikkiminen on mielestäsi tärkeää?

Lasten kehityksen kannalta leikki on isossa roolissa. Se on myös rentouttavaa aikuiselle, kun hyppää leikin pyörteisiin ja keskittyy hetkeen.

Milloin itse leikit viimeksi?

Pelaamme lautapelejä melkein joka päivä. Eilen myös leikimme ulkona isojen lumikinosten päällä.

Miten teidän perheessänne yleensä leikitään? Mitkä ovat suosikkeja?

Leikimme lasten ehdoilla ja niin, että he saavat ”viedä”. Monesti leikimme ”peiliä” ja pelaamme yhdessä erilaisia lautapelejä.