Loma on ihmisen parasta LEIKKIAIKAA

Hiihtolomalla on vaikea keksiä tekosyitä siihen, miksi ei ehtisi leikkipuuhiin. Ja mikä parasta, nyt on aikaa suunnata ulos! Tässä muutama hauska leikkivinkki kaiken ikäisille lomailijoille.

1. Viestivalohippa
Pimeässä leikittävä leikki. Aluksi sovitaan leikkialue. Hipalla on taskulamppu, ja hän etsii piiloutuneita leikkijöitä lampun avulla. Ensimmäisenä löydetystä tulee uusi hippa, ja hän jatkaa piiloon menneiden etsimistä. Viimeisenä löydetty on kierroksen voittaja ja seuraavan kierroksen ensimmäinen hippa. Pienimmät voivat olla hippana yhdessä aikuisen kanssa.

2. Jalkalumisota
Sovitaan aika, jona lumisotaa leikitään. Ajan päätyttyä lasketaan kaikkien saamat osumat. Ainoastaan jalkoihin osuneista heitoista saa pisteitä, muualle kehoon osuneista saa miinuspisteen. Heitetään hellästi, sillä ketään ei tietenkään halua satuttaa.

3. Kukkulan kuningas
Yksi leikkijä kiipeää kukkulan huipulle ja muut yrittävät saada hänet horjahtamaan huipulta päästäkseen itse huipulle. Tässäkin leikissä pitää muistaa pienimpien hellävarainen kohtelu.

4. Pulkkaviesti
Jakaudutaan kahteen joukkueeseen ja mennään mäen alapuolelle. Kisa alkaa, kun ensimmäinen lähtee juoksemaan rinnettä ylös ja sitten laskee alas ja antaa pulkan seuraavalle. Voittajajoukkue on se, jonka kaikki osallistujat ovat kiivenneet mäen ylös ja laskeneet alas.

Lähde: Yksi elämä.fi