Lauantai on leikkipäivä!

Huomenna on valtakunnan virallinen leikkipäivä. Kunnioittakaamme sitä laittamalla hyvät leikit pystyyn.

Leikki tekee hyvää. Kaikille. Siksi Mannerheimin lastensuojeluliitto haastaa kaikki kansalaiset iästä riippumatta mukaan Leikkipäivään.

Valtakunnallinen Leikkipäivä järjestetään 13. toukokuuta, jolloin kuka tahansa voi järjestää oman leikkitempauksen – suuren tai pienen. Leikki on myös osa Suomi 100 -juhlavuotta.

Valtakunnallisena Leikkipäivänä 13. toukokuuta on lupa leikkiä oikein urakalla. Kaikki ovat silloin tervetulleita järjestämään pop up -hengessä oman leikkitempauksensa. Tempaus voi olla leikkihetki pienellä porukalla tai isompi tapahtuma, joka on järjestetty yhdessä muiden kanssa. Leikkipäivä haastaa kaikki aikuiset kohtaamaan lähiyhteisönsä lapset ja kutsumaan heidät mukaan yhteiseen tekemiseen.

– Joka päivä on leikkipäivä, mutta ainakin kerran vuodessa on kiva leikkiä porukalla. Kaikkein parasta on se, että lapset ja aikuiset leikkivät yhdessä. Otetaan tilaa ja aikaa leikille, ja kerrotaan leikkitapahtumasta myös muille, sanoo perhekeskustoiminnan päällikkö Tarja Satuli-Kukkonen Leikkipäivää koordinoivasta Mannerheimin Lastensuojeluliitosta.

Jos olet järjestämässä Leikkipäivä-tempausta, niin voit ilmoittaa sen www.leikkipäivä.fi-sivustolle. Nettisivuille kootaan yhteen eripuolilla maata järjestettävät tapahtumat. Ilmoittamalla leikkitapahtumasi sivuille kerrot muillekin, mitä ja missä tapahtuu. Leikkipäivä-verkosto poimii sivustolta tapahtumanostoja sosiaaliseen mediaan, jolloin leikin sanoma leviää laajasti.

Lähde: MLL