Tutustu kaikkiin Vuoden Peli -kilpailun partypelien sarjaan ilmoittautuneisiin peleihin alla:

Aikamatka – Suomi / Lautapelit.fi

Milloin myytiin Suomen ensimmäinen kebab? Milloin tamperelaiset pääsivät ihailemaan Näsijärveä neulastaan? Aikamatka – Suomi sisältää 165 vuosilukukysymystä Suomen itsehallinnon ajalta. Vaikka et tietäisikään vastausta, niin taitavasti veikkaamallakin saatat voittaa!

 

Codenames Pictures / Enigma Distribution Oy Finland

Mitä nämä oudot symbolit ovat? Ne ovat koodeja paikoille, joissa vakoojat tapaavat salaisen agentin! Kaksi kilpailevan vakoilutyhmän johtajaa tietää kunkin salaisen agentin olinpaikan. He ohjaavat kenttäagentit koodatuilla viesteillä salaisiin tapaamisiin. Kenttäagenttien on oltava nokkelia. Koodin väärä tulkinta voi johtaa epämiellyttävään kohtaamiseen vihollisagentin – tai pahimmassa tapauksessa salamurhaajan – kanssa! Kumpikin joukkue yrittää löytää salaiset agenttinsa ensin, mutta vain toinen voi voittaa.

 

Deja Vu / Lautapelit.fi

Hoksottimet testiin! Kortteja käännetään esiin vuorotellen. Kun luulet, että näet jonkin esineen toisen kerran, nappaa se mahdollisimman nopeasti pöydältä. Varo virheitä, ettet putoa pois kierrokselta. Pelin voittaa se, joka kerää eniten pisteitä kolmen kierroksen aikana.

 

Haaste 2 / Tactic Games Oy **FINALISTI**

Yritä voittaa suurin potti suorittamalla tehtäviä ja veikkaamalla, miten hyvin muut pelaajat tehtävissään onnistuvat. Pelaajat saavat kokeilla taitojaan niin fyysisiä kuin loogisiakin taitoja vaativissa tehtävissä, mutta voittajaksi selviytyy se, joka lyö vetoa juuri sopivasti!

 

Sinä olet… Alias / Tactic Games Oy **FINALISTI**

Kukin pelaaja laittaa päähänsä otsanauhan ja siihen kortin. Nyt vuorossa oleva pelaaja selittää jokaiselle pelaajalle, mikä hahmo heillä on otsanauhassaan. Pelaaja, joka ehtii sovitussa ajassa pelilaudalla pisimmälle, voittaa pelin!

 

ShadowMaster / Lautapelit.fi

SHADOW MASTER on uudenlainen varjokuvapeli. Samassa varjokuvassa on useita hahmoja päällekkäin, mutta vain osa näyttää tutulta. Arvoituksen ratkaisemiseen tarvitaan varsinainen mestari. Onko tuo pyöreä osa kilpikonna vai omena? Kuuluuko tämä terävä kulma kissalle vai tuuliviirille? Kisa käyntiin! Kenellä on silmää yksityiskohdille? Kuka selvittää varjojen salat ja kerää eniten pisteitä?

 

Smart Ass / Amo Oy

Smart Ass. Kuka on seurueen neropatti? – mieti äkkiä -vastaa ensin ja voita! Ajattele nopeasti, vastaa ensimmäisenä Mikä, Missä ja Kuka -korttien kysymyksiin ja voita! Jos arvasit oikein, pääset etenemään pelilaudalla ja tavoittelemaan maalia. Vastasitko liian hätäisesti? Olet kierrokselta ulkona. Matkalla on myös rangaistusruutuja, jotka hidastavat kulkuasi. Todellinen Hard Ass pääsee vastaamaan bonuskysymykseen. Tietämystä ja nokkeluutta vaativa partypeli 12-vuotiaista alkaen 2 – 6 pelaajalle. Pelin voittaa se pelaaja, joka ensimmäisenä saavuttaa pelilaudan maalin. Sisältää pelilaudan, kuusi pelinappulaa, 461 kysymyskorttia, kaksi noppaa ja peliohjeet.

 

Smart10 / Martinex Oy

SMART10 tekee tietopelaamisesta sosiaalisempaa: yhteen kysymykseen on kymmenen vastausvaihtoehtoa ja jokaiseen kysymykseen pääsevät vastaamaan kaikki pelaajat tai joukkueet. Omaa vuoroa ei tarvitse kauan odottaa. Montako oikeaa vastausta löydät? Kätevästi mukana kulkevaan peliyksikköön mahtuu 200 kysymystä vastauksineen, pistelaskurit ja vastausmerkit. Muuta ei tarvita! Pelaajat vastaavat vuorollaan kysymykseen. Jos vastaus on oikein, pelaaja saa vastausmerkin. Mutta kannattaako vastata vai passata? Jos vastausmerkkejä ei talleta ajoissa, voi jäädä pisteittä. Ensimmäisenä 30 pistettä kerännyt voittaa pelin.

 

Staccups / Martinex Oy

Kaikki pelaavat samanaikaisesti, ensimmäisenä kupeistaan eroon päässyt pelaaja voittaa! Kupin värin pitää vastata edellisen kupin päällisen väriä. Helppo ja nopea hallittu kaaos! Peliä voi pelata myös rauhallisemmin, strategiapelinä. Jokainen pelaaja vuorollaan laittaa kupin, mutta joutuu jättämään yhden kierroksen väliin, jos se ei onnistu.

 

Vuoden Partypeli 2017: Who’s the dude / Maki A/S **VOITTAJA**

Tässä hilpeässä paripantomiimipelissä luonnollisenkokoinen (150cm) puhallettava Dude on paras ystäväsi. Leikissä hän esittää jotakin osaa kanssasi ja muiden on arvattava, mitä te kaksi näyttelette; esim. jonkin elokuvan kohtausta tai jotakin urheilutapahtumaa tai ammattia. Muut pelaajat yrittävät määräajassa (45sek) arvata, mitä sinä ja Dude teette yhdessä. Sitten on seuraavan pelaajan vuoro. Se pelaaja, jolla on eniten pisteitä 4 kierroksen jälkeen, on pelin voittaja!