Vuoden Lelu 2016 -kilpailun voittajat

Tänä vuonna Vuoden Lelu -kilpailuun osallistui useita erilaisia ja hyvin mielenkiintoisia lelu-uutuuksia. Vuoden Lelu -kilpailun järjestää Suomen Leluyhdistys ry. Kilpailu on tarkoitettu hiljattain Suomen markkinoilla lanseeratuille uutuusleluille, ja niitä testataan ja arvioidaan päiväkodeissa ja iltapäiväkerhoissa ympäri Suomen.

Voisi kuvitella, että leluissa ovat jo kaikki teemat katettuina, mutta uudenlaisia aiheita ja leluja kehitellään lasten iloksi ja kasvun tueksi jatkuvasti. Tänä vuonna kilpailijoiden joukossa oli mm. monia erilaisia rakenteluleluja, jotka on valmistettu erilaisista materiaaleista: pahvista, muovista, magneeteista tai puusta. Olisikohan tässä näkyvissä lelualan reaktio lasten kasvaneeseen näyttölaitteiden käyttöön? Konkreettisia ja tärkeitä käden taitoja ja sorminäppäryyttä opitaan leluilla leikkiessä aivan huomaamatta.

VikingtoysSafariJeeppi

Vuoden Ajoneuvolelu 2016: Vikingtoys Safari jeeppi, opas ja 4 eläintä / Importante Oy

Safarijeeppi kulkee hiljaa vaikka viidakossa, sillä on kumipyörät. Tukeva, pieniinkin käsiin sopiva muotoilu ja pehmeä muovimateriaali tekevät leikkimisestä mukavaa. Autoa ajaa opas ja lavalla matkaavat neljä hauskaa eläintä. Lelu sopii hyvin jo 1+ ikäiselle, auton pituus on 25 cm. Kura ei haittaa tätä lelua, se kestää pesun tiskikoneessa.

Lucy interaktiivinen koiranpentu 1 - Toyrock Oy

Vuoden Hahmolelu 2016: Lucy interaktiivinen koiranpentu / Toyrock Oy

Soma Lucy-koira on aivan kuin oikea koiranpentu ja se osaa monta hauskaa temppua. Anna Lucylle komento ja se tottelee sinua. Lucy osaa mm. istua, antaa tassua, haukkua, etsiä, seurata ja antaa suukon. Koira toimii äänikomennoilla ja se tekee yhteensä 15 erilaista temppua. Tuote toimii 4 x AA-paristolla, pakkaus sisältää Try Me –esittelyparistot. Ikäsuositus yli 3-vuotiaille.

Gigi100Jättirakennuspalikka

Vuoden Rakentelulelu 2016: Gigi 100 jättirakennuspalikkaa / Martinex Oy

Taittele pahvit rakennuspalikoiksi ja tee niistä vaikka valtava lohikäärme tai leikkikoti. Pakkauksessa 100 palikkaa, joista 80 kpl 20x10x10cm-kokoisia ja 20 kpl 10x10x10cm-kokoisia.

Lego Duplo Maailman ympäri 1 - Suomen Lego Oy Ab

Vuoden Taaperolelu 2016: Lego Duplo Maailman ympäri / Suomen Lego Oy Ab

Tämä erityinen LEGO® DUPLO® Maailman ympäri -setti tuo maailman eläimet ulottuvillesi! Pienet tutkimusretkeilijät voivat matkustaa paikasta toiseen veneellä tai lentokoneella ja oppia erilaisista eläimistä ja niiden luonnollisista elinympäristöistä. Mukana on viisi LEGO® DUPLO® hahmoa ja 17 eläintä eri puolilta maailmaa, mukaan lukien valas, jonka suun voi avata!

schleichhevostalli

Vuoden Teemaleikkilelu 2016: Schleich hevostalli tarvikkeineen / Maki A/S

SCHLEICH Hevostalli ja tarvikkeet. SCHLEICHin hevostallissa hevosiesi on hyvä olla. Tallissa on avattavat kattoikkunat ja tilavissa pilttuissa on heinälokerot, juottokaukalot sekä telineet, joihin voi ripustaa satulan ja suitset. Siellä hevosesi voivat syödä ja levätä ennen seuraavaa treenikertaa tai kisamatkaa. Tämä hevostalli tarjoaa täydellisen kodin SCHLEICH-hevosille. Tallissa on paljon yksityiskohtia ja se on muunneltavissa katetuksi ratsastusmaneesiksi, sillä tallin katon saa irrotettua. Pakkauksessa tulee mukana hevonen ja varsa sekä tarvikkeita.

Onnittelut voittajille!

Tutustu kaikkiin lelukilpailuun osallistuneisiin leluihin:

Ajoneuvolelut

Hahmolelut