Taaperoleluehdokkaat 2016

Pomppaava_akrobaatti

Pomppaava akrobaatti / Leikkien Group Oy

PlanToys Pomppaava akrobaatti on hauskaakin hauskempi taaperolelu, joka kehittää leikin lomassa lapsen motorisia taitoja. Paina sinisestä vivusta, niin akrobaatti ponnahtaa korkeuksiin. Säädä katoksen korkeutta ja kokeile kuinka korkealle saat akrobaatin ponnahtamaan. Onnistutko pompauttamaan akrobaatin niin korkealle, että se saa magneetillaan otteen katoksesta? Lelulla voi leikkiä yhdessä myös kaverin kanssa. Kumman akrobaatti pomppaakaan korkeammalle?

Pupuhakka

Pupuhakka / Leikkien Group Oy

PlanToys hakkalelun suloinen pupu haluaa popsia porkkanoita! Auta pupua ja hakkaa pupuvasaralla porkkanoita kunnes kaikki ovat kadonneet näkyvistä. Käännä lauta ympäri ja mitä ihmettä? Maan pinnalle on ilmestynyt porkkanoita uudelleen! Auta pupua popsimaan nämäkin porkkanat. Voitte avustaa pupua myös yhdessä ystäväsi kanssa! Hakatkaa porkkanat maahan vuorotellen. Suloinen, puinen hakka kehittää hauskalla tavalla käden ja silmän välistä koordinaatiota.

Tolo-elainamaatuska

Tolo-eläinmaatuska keilapeli / Markkinointi Suomela Oy

Tolo-eläinmaatuska keilapeli on ihastuttava ja monipuolinen taaperon keilasarja viidakko teemalla. Lelussa on kuusi viidakon eläinhahmoa, jotka lapsi saa koottua erikseen tai pinota sisäkkäin maatuskaksi. Näytä taaperollesi setin osat, selitä lapselle eläimet ja värit, jotka lelussa ovat. Ehkä hän osaa matkia joitakin eläinten ääniä? Kootkaa eläimet kasaan, pystyttäkää eläimet ja keilatkaa nurin! Naurua ja onnistumisen riemua, kun keilat singahtavat nurin. Avaa eläimet ja asettele maatuskat sisäkkäin. Havainnollista lapselle miten osat eivät sovi yhteen väärässä järjestyksessä. Soveltuu erinomaisesti lapsen motoriikan kehittämiseen ja värien ja muotojen opetteluun Kootkaa lapsen kanssa taas eläinmaatuskat erikseen ja pystyttäkää viidakkokeilarata.
Kirkkaanväriset hauskat eläinhahmot innostavat leikkiin. Kannustaa lasta ymmärtämään syyn ja seurauksen.

Palikkahyrra

Palikkahyrrä / Martinex Oy

Laita eriväriset ja muotoiset palikat paikoilleen ja paina hyrrästä ja palikat lentävät pois paikoiltaan.

TaaperoidenPuuhapöytä

Taaperoiden puuhapöytä / Simba Dickie Finland Oy

Smobyn Cotoons-vauvalelut ovat herkullisen värisiä ja kauniisti muotoiltuja!
Monipuolinen ja hauska puuhapöytä muksuille jo vuoden ikäisestä ylöspäin! Tämän ääressä tekemistä riittää: siinä on mm. pinottava torni, rummut, muodontunnistusaukot joissa äänitoimintoja, hyppäytettävä hahmo, pyöritettävä peili, hammasratasleikki jne. Pöydän monet erilaiset aktiviteetit kehittävät lapsen motorisia kykyjä. Lapsi voi leikkiä seisovassa asennossa. Kaksi raikasta värivaihtoehtoa: pinkki tai sinisävyinen.

Puuhalaatikko

Puuhalaatikko / Tevella Oy

Monipuolinen puuhalaatikko, jonka avulla lapsen silmän ja käden koordinaatio kehittyy. Lelu tarjoaa paljon mielenkiintoista tutkittavaa, sillä puuhalaatikon jokaisella sivulla on erilaisia toimintoja. Hauskana yksityiskohtana ovat pöllön pyöriteltävät silmät. Materiaali puuta. Tuotteen koko: 25x24x21 cm. Paketin koko: 25x25x24 cm. Ikäsuositus: 10kk+.

Soitinpenkki

Soitinpenkki / Tevella Oy

Soitinpenkki on yksi upeista Hapen juhlavuoden erikoistuotteista. Puinen pallohakka ja metallinen ksylofoni on yhdistetty kekseliäästi samaan tuotteeseen. Napauta palloja vasaralla ja vieriessään alas pallot soittavat musiikkia. Ksylofoniosa voidaan irrottaa ja käyttää sitä tavalliseen tapaan soittimena. Soitinpenkki kuuluu Hapen 30 v hyväntekeväisyyskampanjaan. Hape lahjoittaa jokaisesta ostetusta tuotteesta yhden lelun apua tarvitsevien maiden lapsille. Paketin koko: 30x15x18cm. Ikäsuositus: 1+.